zondag 25 maart 2012

Examenles


Dag iedereen


Deze week had ik mijn examenles, mijn mentor van de universiteit van Suriname kwam een kijkje nemen. Meneer Parker vond het heel goed. Ik was heel blij en mijn leerlingen ook toen ik hen vertelde dat meneer Parker het goed vond begonnen ze te applaudisseren. Ik kreeg even een krop in de keel. Mijn leerlingen hadden gevraagd of ze een traktatie kregen als ik geslaagd was. Ik heb hen beloofd dat ik hen iets geef als mijn stage is afgerond. Ze wouden een tripje naar België maar dat gaat niet door, dat kost veel te veel geld.

Vrijdag heb ik alle lessen van mijn mentor overgenomen. Ze had een dagje verlof en haar kindje is al een paar dagen ziek. Ik heb dit met plezier gedaan. Mijn mentor is mij daar ook heel dankbaar om deze week vertelde ze dat ze al veel werk had kunnen doen door dat ik hier ben. Ze vertelt dit ook altijd tegen de leerlingen.

Deze week zat ik in spanning te wachten op nieuws van het thuisfront. Ons paard moest bevallen. Het veulentje was al een dag geboren tot ik het wist, ik zat hier maar in spanning te wachten! Maar alles is goed verlopen en het is echt heel mooi.

Volgens mijn leerlingen ben ik nu oma geworden. Ze hadden geen zin in wiskunde en ik zei ik zal eerst iets leuk vertellen en dan gaan we toch een beetje oefeningen maken. Ze begonnen allemaal te applaudisseren toen ik het nieuws vertelde. Ze kwamen op het idee om allemaal naar België te gaan om naar het veulentje te gaan kijken. Ik heb hen beloofd dat ik hen een foto zou laten zien. Morgen zal ik hun reacties horen.

Voor de rest hebben we nog niet veel gedaan, het weer is dit weekend niet zo goed. Zaterdag vertrokken we vol goede moed om mijn band van mijn fiets te laten maken. Onderweg moesten we wel even gaan schuilen, wat een bui. Na het maken van mijn fiets zouden we nog even gaan winkelen maar we moesten een anderhalf uur wachten tot mijn fiets klaar was. En de winkels sluiten hier om half 2. Dus van winkelen is niet veel meer in huis gekomen.

In de namiddag zijn we naar de voetbal gaan kijken. De jongens van de school doen mee aan een wedstrijd waarbij verschillende scholen het tegen elkaar opnemen. Ze speelde gisteren de halve finale. Spijtig genoeg zijn ze verloren. Toen onze jongens startte met voetballen begon ook de bekerfinale in België. Ik supporterde zowel voor Mulo Kerklaan als voor Lokeren. Gelukkig is Lokeren wel gewonnen. Ik denk dat de markt van Lokeren te klein was.

Nu ga ik een filmpje kijken aangezien de regen ons binnen houdt.

Groetjes vanuit Suriname

Geen opmerkingen:

Een reactie posten