zondag 11 maart 2012

Het misverstand


Dag volgers

Er is weer een week voorbij, de tijd gaat snel. Maar dat komt ook door alles wat we meemaken. Hier komt het verslag van mijn visum. Eerste en vooral zal ik jullie al geruststellen, alles is goed verlopen en ik heb mijn stempel tot 5 juni! Deze week staken we dus de grens over naar Frans-Gyana. De reis naar de grens was al een belevenis op zich. Mooie natuur, maar hele slechte wegen, zo slecht dat ik even in de lucht vloog met als gevolg mijn hoofd tegen het dak van de auto. Dan de boot, een hele kleine uit een boomstam gemaakt. De rivier was redelijk wilt, we zaten in het bootje te wachten en werden nog maar eens door elkaar geschud. Als de boot aan het varen was, was het beter toen voelden we  de golven niet zo hard meer. Na de boot de taxi in. ‘Pas op chauffeur u rijdt verkeerd!!’ Ah nee juist we zitten in Frans-Gyana hier rijden ze rechts en kunnen we terug met euro’s betalen. Het was even wennen, ik denk dat ik de eerste week terug in BelgiĆ« niet alleen met mijn auto zal rijden of het zou wel eens kunnen dat ik de verkeerde kant van de weg rijd.
Terug naar de stempel, bij het binnenkomen van Suriname hadden we toch een klein hartje. Hopelijk doet de douane niet moeilijk en krijgen we de stempel. Gelukkig keek de douane meer naar iets anders dan naar mijn visum. Als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Het probleem van het visum is nu eindelijk van de baan.

De andere dagen van de week heb ik lesgegeven. Donderdag was het een feestdag, Holi-Phagwa, dit werd woensdag al uitgebreid op school gevierd. Elke klassenvoogd ging samen met zijn leerlingen in de klas eten. De leerlingen moesten hun uniform niet dragen, ze mochten muziek meebrengen. In mijn klas is wel wat afgedanst.

Ik moest deze week ook een uurtje studie geven. Ik stelde mij even kort voor omdat ik in deze klas geen lesgeef. De jongens wouden veel weten over Belgiƫ en dan vooral over de voetbal. Ik ken wel een beetje van de voetbal maar toch niet zo heel veel. Ik was wel een beetje verbaasd dat de leerlingen sommige Belgische ploegen en spelers kennen. De leerlingen vroegen mij of ik een bepaalde speler kende, ik weet de naam al niet meer. Toen ik zei dat ik dat aan broer zo vragen, vroegen ze hoe mijn broer hete. Toen ik zei Richerd zeiden ze die kennen we niet. Bij welke ploeg speelt hij? Er was dus even een klein misverstand ontstaan. Ze dacht dat mijn broer bij een topploeg speelde. Ik vond dit wel grappig daarom dat ik het even op mijn blog vermeld.

Zaterdag hebben we kennis gemaakt met leerlingen uit een Nederlandse school, zij verblijven hier een week en volgen les aan de MULO school waar ik mijn stage doe. Er was een sportdag, in de voormiddag was er een estafette in de namiddag zijn we gaan zwemmen. Het leek een bewolkte dag maar ik ben toch goed verbrand. Het zal wel mooi bruin worden, zodat ik de thuisblijvers toch een beetje jaloers kan maken. Vandaag zijn we terug een duik in het water gaan nemen. De verfrissing was welkom.

Er was ook een studentenavond in het Vat, karaoke avond. Na een aantal liedjes zat de sfeer er al goed in. Deze morgen voelde ik mijn stemmetje nog.

Nu sluit ik mijn blog berichtje af. Morgen vroeg uit bed om les te geven.

Slaapwel en tot het volgende berichtje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten