zondag 27 mei 2012

Week 15


Dag volgertjes

Hier ben ik terug met een beetje nieuws, deze week was ik terug te vinden op de school. Dinsdag was ik niet aanwezig omdat ik naar het IOL, instituut voor de opleiding van leraar, moest. Ik heb een wiskundeles bijgewoond, de les ging over de oriƫntatiestage van de studenten, de studenten moesten een presentatie houden over de periode die ze geobserveerd hadden.
Ik heb mijn eindwerk volledig af, nog enkele aanpassingen en het is in orde. Ik heb mijn eindwerk niet kunnen uitvoeren wegens gebrek aan materiaal. Ik ging het toen enkel voorstellen aan de leerkracht tekenen maar deze was terug ziek, ze was al enkele weken ziek geweest, was een week terug op school en is nu terug ziek. Aangezien het maandag en dinsdag geen school is, wegens Pinksteren en ik woensdag op uitstap vertrek zal ik mijn eindwerk niet meer kunnen uitleggen. Ik laat wel alles achter op de Muloschool. Natuurlijk heb ik haar al kort vertelt waarover het gaat.
Zaterdag zijn Emily en ik naar de sportdag geweest die georganiseerd werd door de derdejaars studenten van het IOL. De begeleider van het IOL die Emily in haar stage begeleidde is ons komen ophalen. Om half 7 ging hij ons komen oppikken, het was uiteindelijk 7 uur. Het was een hele eind rijden naar het park Kraka. Eens ter plaatse werden we echt ontvangen als gasten. De studenten vroegen ons om ons even kort voor te stellen, toen ik vertelde dat ik eigenlijk een wiskunde leerkracht ben maar ik toch wou meekomen naar de sportdag begonnen alle studenten te roepen en te applaudisseren. Het was een leuke sportdag, de kinderen uit een dicht bijzijnd  dorp hadden een leuke dag. Deze kinderen hebben thuis niet altijd evenveel middelen waardoor het voor hen extra leuk was. De begeleider van het IOL zei dat als ik terug ben in BelgiĆ« ik zeker nog een jaar zou bij studeren om LO leerkracht te worden. Ik denk niet dat dit het geval zal zijn.
Vandaag ben ik op uitstap geweest met mijn mentor. We hebben een bezoekje gebracht aan de pier van Torarica. Heel rustig, genieten van het zonnetje. Het was een leuke dag.

Groetjes en tot volgende week voor mijn laatste blog berichtje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten