vrijdag 17 februari 2012

Dag 6

Dag iedereen

Gisteren ben ik nog eens gaan observeren. Ik werd al direct ingeschakeld om een oefening te verbeteren. De leerlingen moeten nog wennen aan mijn stem, maar ik ook aan die van hen. Het is zeer moeilijk om hen te begrijpen. Hier is het de gewoonte dat iedereen tegelijkertijd het antwoord zegt.
Mijn mentor gebruikte in de les het woordje pi π. De hele klas begon te lachen. Ik zat maar raar te kijken. Tot ik de uitleg kreeg waarom ze aan het lachen waren. Willen jullie het ook weten?
Pi betekent in de straattaal van Suriname het geslachtdeel van een man. Consternatie alom.

Mijn mentor zei dat ze mij gaat omvormen tot een echte Surinamer. Zo heeft ze mij al enkele woordjes geleerd maar die ga ik niet schrijven. Want ik zo niet weten hoe het moet.

Stefanie is hier wel nog een gekende naam. De secretaresse haar zusje noemt zo en de directeur heeft ooit een liefje gehad met deze naam.

Straks gaan we naar de palmtuin. Hopelijk kan ik mooie foto’s nemen. Zaterdag gaan we op personeelsuitstap naar het Leguanapark. Ik hou jullie zeker op de hoogte.
Dinsdag ga ik met mijn mentor naar haar huisje gaan kijken dat zij verhuurt. Alles is aanwezig wat in ons huisje aanwezig is maar we moeten wel veel minder huur betalen. Het verschilt 300 euro in de maand. Dat is toch wel de moeite. Het zal misschien niet voor ons zijn maar dan misschien voor de mensen die volgend jaar naar Suriname komen.

Het is niet verboden om te reageren op mijn blog berichtjes. Dit is een beetje leuker voor mij.

Groetjes Stefanie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten