maandag 13 februari 2012

vlucht

Hallo

Hier ben ik. Amai het was het mijn dagje wel. Onze stoel in het vliegtuig was gereserveerd, bij het incheken hadden we geen stoel! Vliegtuig overboekt! Wat nu? Een dagje in Schiphol doorbrengen? Nee gelukkig niet we konden mee met de vlucht. Al een geluk want we horen hier net dat er vandaag een bommelding was.

Gisteren zijn we geland om 5 uur plaatselijke tijd. Mijn allereerste vlucht en die is goed verlopen. Het duurde even vooraleer we onze valiezen hadden. Gelukkige geen problemen met het visum. Daar waren we al heel blij mee.

"Onze chauffeur" kwam ons halen. Om zeven uur was het al donker dat vind ik dus heel raar. Bij ons in de zomer is het licht tot 10 uur. Hier dus niet! En het wordt pas licht om half 7, 7 uur. De winkels blijven open tot 11 uur. Na de verkenning van het huisje zijn we nog enkele inkopen gaan doen.

Deze morgen zijn we naar de universiteit van Suriname geweest. Enkele afspraken over de stage bespreken. Morgen gaan Lisse en ik naar onze stageschool. Spannend!

Nu ga ik afsluiten. We gaan een fiets huren. Mevrouw Lie gaat ons wegvoeren en wij komen met onze fiets terug. Het wordt een avontuur want de mensen rijden hier links. Dat wordt wel een beetje aanpassen.
Ik zal straks iets laten weten hoe onze eerste fietstocht is verlopen.

Groetjes vanuit Suriname.

1 opmerking:

  1. En gebotst met de fiets? Of viel het mee om links te rijden?

    Ik wens jullie veel succes met jullie stageschool! Bij ons in Borgerhout was het ook al de moeite ...

    BeantwoordenVerwijderen