zondag 19 februari 2012

Uitstappen

Hallo

Hier ben ik met het verslag van de uitstappen. Vrijdag zijn we naar de palmentuin geweest. Ik had wat meer verwacht. We hadden gehoord dat er een aap zou zijn maar we hebben niets gezien. Het was toch een mooi uitzicht.

Zaterdag was het personeelsuitstap met de school naar het Leguanapark. Mijn verwachtingen waren terug groot. s’Morgens vroeg uit de veren. We hadden beter wat langer blijven liggen want we zijn uiteindelijk een uur later vertrokken dan gepland. Hier zagen we de Surinaamse mentaliteit heel goed. De uitstap viel terug een beetje tegen. We hebben 1 aap gezien maar hij ging vast aan een touw. Dit was echt zielig. Voor de rest was er enkel een strand. We hebben dus heel de dag kunnen uitrusten. Het personeel eet heel de dag door. Het begon al op de bus. We kregen een Barra, een soort oliebol met een gaatje in, hier zitten ook groenten in. Hier eten ze dit met een pikante saus. Voor ons hebben ze de saus er niet opgedaan. Ze houden wel rekening met ons. Wij hebben van alles een beetje geproefd.  We moeten nog wennen aan de smaken. Maar ik heb wel lekkere kip gegeten en gebakken bananen en een soort broodpudding met appelen, rozijnen en kaneel. Heel lekker!! Ik zal hier zeker niet omkomen van de honger. Ik heb eigenlijk ook heel de dag door gegeten.


Deze morgen zijn we terug vroeg opgestaan om een landbouwmarktje te gaan bezoeken. We hebben heel wat groenten en fruit gekocht. Aardappelen, zoete aardappel (battaat), bananen, appelsienen (hier zien die wel groen), bonen, tomaten, sla, mango’s en lychees maar wel grotere dan bij ons. We hopen dit elke week te kunnen doen zo hebben we altijd verse groeten.


Groetjes uit Suriname.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten