dinsdag 14 februari 2012

Observeren

De eerste dag op de stageschool. Lisse en ik kregen een goede ontvangst. Emily staat op een andere school. We hebben onmiddellijk afspraken gemaakt. Wij moeten 44 uur  lesgeven uiteraard gaan wij een aantal uren meer lesgeven. Ik geef drie dagen in de week les. Dinsdag, woensdag en donderdag van kwart na 7 tot kwart na 12. De eerste twee weken ga ik observeren. In maart start ik met lesgeven.
Samen met mijn mentor heb ik mijn uurrooster opgesteld. Zij heeft mij ook een rondleiding gegeven. Ook kreeg ik een aantal wiskunde boeken. Wel iets totaal anders dan hier.

Maar hier is veel anders. Zo kwam er een leerkracht te laat op school omdat ze eerst nog een toets wou verbeteren. Hier is dit doodnormaal.
De klassen zijn ook heel anders, open ramen. Het was vandaag een regenachtige dag. De leerlingen hadden koud. Ik vond het goed. Ja vriendjes ik zie jullie al raar kijken want ik ben toch de gene die altijd koud heeft.

In mijn klassen zitten wel altijd veel leerlingen, ongeveer 35 leerlingen. Ik zal mijn stem goed moeten gebruiken. Anders horen de leerlingen mij achteraan in de klas niet.
De lessen duren hier 40 minuten. De leerlingen hebben dus ook 7 lesuren per dag.
Tijdens de les vroeg mijn mentor hoe koud het was in Belgiƫ. Ik vertelde dat het min tien was toen ik vertrok. Ze vroeg ook hoe lang de leerlingen bij ons naar school moesten. Toen ik zei van half 9 tot half 5 waren de leerlingen heel verbaasd. Oooh nee zo lang. In Belgiƫ hebben wij ook maar 7 uur les. Maar wij hebben wel een lange middagpauze en ook enkele kleine pauzes. Hier niet. De leerlingen hebben enkel een pauze van 20 minuten.

Het zal een aanpassing zijn om les te geven. Maar we gaan de uitdaging aan. Daarom zijn we hier om veel bij te leren.


Groetjes Stefanie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten